نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری و نورپردازی

 

کاغذ دیواری یکی از بهترین کالاهای دکوراسیون داخلی است که با آنکه تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و شیک شدن فضا دارد، هزینه زیادی ندارد. این یکی از مزایای کاغذ دیواری است که استفاده از آنرا برای بسیاری از خانواده ها ممکن می کند. به جز انتخاب کاغذ دیواری با کیفیت  و طرح و رنگ زیبا، دو نکته در زیبا دیده شدن کاغذ دیواری روی دیوار تاثیر زیادی دارد: نصب درست کاغذ دیواری و نورپردازی مناسب روی آن.

نورپردازی در سالن منزل

نورپردازی هنری است که دکوراسیون داخلی منزل را متفاوت و پرانرژی می کند. نورپردازی معمولا در سالن پذیرایی انجام می شود. سالن هر خانه در واقع ویترین دکوراسیون داخلی آن است. همچنین جایی است که اهل خانه بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. بخصوص در آپارتمان های امروزی که فضای نشیمن، تی وی روم و پذیرایی با هم ادغام شده است.

نورپردازی توسط لوسترها، هالوژن ها و چراغ های دیواری انجام می شود و هر کدام کاربرد و تاثیر خود را دارد. نورهای مخفی نیز کم کم به عنوان روش نورپردازی غیر قابل حذف در دکوراسیون داخلی مطرح شده است و در داخل سقف کاذب و بالای دیوار کار می شود. یکی از روش های نورپردازی مناسب، نورپردازی رو به بالا است که فضا را روش می کند بدون آنکه نور مستقیم به چشم بتابد. اگر از این چراغ ها روی دیوار استفاده شود، نور زیبایی روی کاغذ دیواری می تابد و زیبایی آنرا بخصوص در شب دو چندان می کند.

آباژور وسیله دیگری است که در نورپردازی سالن خانه های نسبتا بزرگ کاربرد دارد. آباژور نه تنها نور ملایمی دارد، بلکه اگر با سلیقه انتخاب شود، یک وسیله دکوری زیبا در سالن پذیرایی است.

نورپردازی اگر به منظور زیبایی و نه صرفا روشنایی باشد، با دو روش یکنواخت و نقطه کانونی (متمرکز) انجام می شود. در روش نورپردازی یکنواخت سعی می شود نور به طور یکسان در همه قسمت های فضا پخش شود. استفاده از نور سفید و زرد به صورت توامان از آزار چشم جلوگیری می کند. روش نورپردازی کانونی، نور را در چند قسمت خاص فضا متمرکز می کند. این روش بیشتر برای روشن کردن بخشی از دیوار به کار می رود که ممکن است مثلا تابلویی روی آن نصب شده باشد.

 

نورپردازی علاوه بر سالن پذیرایی، در اتاق خواب و سایر قسمت های خانه نیز کاربرد زیادی دارد. استفاده از نور مخفی و انواع آباژورهای میزی و زمینی در اتاق خواب متداول بوده و نه تنها به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب اضافه می کند، بلکه باعث زیباتر شدن کاغذ دیواری اتاق خواب نیز می شود.

اجرای نورپردازی و نصب چراغ

یک سوال مهم در نصب کاغذ دیواری و اجرای نورپردازی، ترتیب انجام آن است. اگر قصد نصب چراغ روی دیوار را دارید، باید آنرا بعد از نصب کاغذ دیواری انجام دهید. اگر دیوار چراغ دارد، نصاب کاغذ دیواری ابتدا آنرا برداشته و پس از نصب کاغذ دیواری و خشک شدن آن، چراغ را دوباره نصب می کند. در مورد هالوژن و نور مخفی بهتر است بدانید که نصب آن قبل از کاغذ دیواری بهتر است. چراکه فرآیند نصب هالوژن ممکن است به کاغذ دیواری آسیب بزند. اما اگر بعد از آنکه دیوارها را کاغذ دیواری کردید تصمیم به اجرای نور مخفی گرفتید، باید پارگی هایی که احتمالا در هنگام نصب نورپردازی ایجاد شده است، خیلی زود ترمیم شود.

کاغذ دیواری و نورپردازی

همانطور که گفته شد، یکی از عوامل موثر در زیبا نشان داده شدن کاغذ دیواری روی دیوار، نورپردازی مناسب است. گرچه یک نورپردازی یکنواخت که به صورت حرفه ای و هنری انجام شود، کاغذ دیواری را بهتر نشان می دهد، اما منظور از نورپردازی در اینجا بیشتر نورپردازی متمرکز است که نور را در قسمت هایی از دیوار می اندازد. اگر نورپردازی متمرکز روی کاغذ دیواری های زیبا و باکیفیت انجام شود، کاغذ دیواری مثل یک اثر هنری خواهد درخشید.

نورپردازی روی کاغذ دیواری کلاسیک

نورپردازی روی دیوار برای کاغذ دیواری های کلاسیک و لاکجری بیشتر استفاده می شود تا کاغذ دیواری های مدرن. برای این منظور روی دیواری که کاغذ دیواری کلاسیک نصب شده است، چراغ های لاکجری نصب کنید و در شب آنرا روشن کنید. 

نورپردازی روی کاغذ دیواری اکلیل دار و متالیک

نورپردازی برای کاغذ دیواری های متالیک و اکلیل دار بیشتر اهمیت دارد. اکثر کاغذ دیواری های با کیفیت به میزان کم یا زیاد اکلیل دارند. اکلیل ممکن است در سطح کاغذ دیواری پخش شده باشد یا روی قسمت هایی از طرح آن قرار گرفته باشد. در اینصورت اگر نورپردازی متمرکز با استفاده از هالوژن های دیواری، نور مخفی، آباژور یا چراغ های دیواری باشد، کاغذ دیواری نمای بسیار قشنگی پیدا می کند.

 

نورپردازی روی کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی به کاغذ دیواری گفته می شود که طرح و نقش آن از فاصله چند متری برجسته به نظر برسد. وقتی نوری متمرکز بر روی قسمت هایی از کاغذ دیواری سه بعدی می تابد، برجستگی های طرح های سه بعدی چند برابر شده و سه بعدی بودن کاغذ دیواری بیشتر دیده می شود. این ویژگی به خصوص در کاغذ دیواری های تیره رنگ یا با رنگ های تند مثل قرمز بیشتر به چشم می آید. اگر از کاغذ دیواری سه بعدی استفاده می کنید، حتما روی چند قسمت از دیوار نوری ملایم بتابانید.  

 

 نورپردازی روی کاغذ دیواری پوستری

کاربرد کاغذ دیواری پوستری طرح دادن به یک دیوار خاص از سالن است. به همین دلیل دیواری که روی آن کاغذ دیواری پوستری نصب می شود، نقطه ثقل دکوراسیون است. برای آنکه مرکزیت این دیوار بیشتر مشخص شود، نورپردازی بهترین ابزار است. نورپردازی کاغذ دیواری پوستری را مانند یک تابلوی بزرگ روی دیوار متمایز می کند. بعضی کاغذ دیواری های پوستری طرح منظره دارند و بعضی دیگر طرحی کاملا سه بعدی مثل مجسمه های برجسته را روی دیواری قرار میدهند. در هر دو صورت استفاده از نورپردازی برای نشان دادن طرح کاغذ دیواری پوستری و خاص جلوه داده آن، ضروری است.  

 



:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری آشپزخانه

 

آشپزخانه قلب خانه است. آشپزخانه جایی است که خانم ها وقت قابل توجهی را در آن صرف می کنند. دکوراسیون زیبای آشپزخانه نه تنها به زیبایی و شیک بودن خانه اضافه می کند، بلکه حسی خوب را به افراد خانه و کسانی که در آن هستند القا می کند. به همین دلیل دکوراسیون آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. از طرفی به کار بردن کابینت های خیلی شیک یا یخچال یک برند معروف بسیار گران قیمت است. به همین دلیل بیشتر هزینه دکوراسیون داخلی منزل در آشپزخانه صرف می شود.

اگر دوست دارید بدون هزینه زیاد تغییر قابل توجهی در دکور آشپزخانه ایجاد کنید، به فکر دکور کف و دیوارها باشید. بهترین گزینه برای کف آشپزخانه، کفپوش است. کفپوش کاملا قابل شستشو است و می توان آنرا با آب تمیز کرد که از این نظر نسبت به پارکت- لمینت گزینه بهتری برای آشپزخانه است. از طرفی کفپوش ارزان قیمت است و هزینه آن به مراتب کمتر از پارکت و لمینت است.

معمولا از قدیم دیوار آشپزخانه را کاشی یا سنگ کار می کردند. امروزه هم کاشی های زیبای سرامیکی و شیشه ای و همچنین سنگ آنتیک گزینه های خوبی برای دیوارهای بین کابینت است. اما برای ایجاد تنوع و افزایش زیبایی آشپزخانه بهتر است قسمتی از دیوارهای آنرا با کاغذ دیواری بپوشانید.

 

در کدام قسمت آشپزخانه کاغذ دیواری نصب کنیم؟

همانطور که میدانید بخشی از دیوارهای آشپزخانه فضای بین کابینت و بالای سینک و اجاق گاز است. اینجا فضایی است که زیاد در معرض پاشیدن ذرات آب و چربی و روغن قرار دارد. با اینکه کاغذ دیواری های باکیفیت و قابل شستشو به سختی چرک و کثیفی جذب می کنند و قابل تمیز کردن هم هستند، اما بهتر است در این قسمت از دیوار آشپزخانه کاغذ دیواری نصب نشود. چراکه میزان رطوبت و کثیفی آنقدر بالاست که به مرور زمان باعث خراب شدن کاغذ دیواری می شود.

معمولا در هر آشپزخانه یک یا دو دیوار روبروی سینک و اجاق قرار دارد که در معرض آب نیست. این دیوارها بهترین فضا برای نصب کاغذ دیواری است. اگر از کاغذ دیواری مرغوب استفاده کنید، مطمئنا ماندگاری آن مانند کاغذ دیواری در سایر قسمت های خانه خواهد بود و قابل شستشو نیز هست. نصب کاغذ دیواری در بخشی از دیوار آشپزخانه از جدیدترین طرح های دکوراسیون آشپزخانه است که بسیار زیبا و پرطرفدار است.

 

چه طرح کاغذ دیواری مناسب آشپزخانه است؟

در هر آلبوم کاغذ دیواری کم و بیش چند نمونه کاغذ دیواری آشپزخانه وجود دارد که با طرح و مدل خاص آشپزخانه ساخته شده است. 

لازم است بدانید که در انتخاب مدل کاغذ دیواری مناسب آشپزخانه هیچ محدودیتی وجود ندارد. بلکه می توانید بر حسب سلیقه و فضای رنگ و دکور آشپزخانه خود، هر طرحی را انتخاب کنید. لیکن طرح های ساده یا مدرن بهترین انتخاب برای آشپزخانه است.  

کاغذ دیواری چه برتری نسبت به کاشی- سرامیک، سنگ آنتیک و رنگ برای دیوار آشپزخانه دارد؟

همانطور که گفته شد، بهتر است در فضای بین کابینت و بالای سینک و اجاق گاز، از کاغذ دیواری استفاده نشود. سرامیک و سنگ آنتیک هر دو گزینه خوبی برای این قسمت از دیوار آشپزخانه است. بخصوص اینکه می توانید به جای کاشی، از تایل آلومینیومی و تایل شیشه ای هم استفاده کنید که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد.

 

اما به کار بردن کاغذ دیواری برای دکور سایر دیوارهای آشپزخانه مزیت های زیادی نسبت به کاشی سرامیک و سنگ آنتیک دارد. اگر تمام دیوارهای آشپزخانه با سرامیک یا سنگ دکور شود، نمایی زشت و شلوغ ایجاد می کند که وقت گذراندن در آشپزخانه را سخت می کند. به همین دلیل و برای ایجاد تنوع در دکوراسیون، کاغذ دیواری گزینه خوبی است.

همچنین کاغذ دیواری ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ دارد و نصب آن سریع و بدون بو است. درحالیکه بوی رنگ حداقل ۲ هفته زمان می برد تا کاملا از بین برود. درباره مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ در مقاله "چرا کاغذ دیواری بهتر از رنگ است؟" بیشتر توضیح داده شده است.  

 

مهمترین ویژگی های کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه باید از بهترین جنس و کیفیت انتخاب شود تا ماندگاری زیادی داشته و به مرور در فضای آشپزخانه زیبایی خود را از دست ندهد.

برای دیوار آشپزخانه حتما کاغذ دیواری قابل شستشو درجه سه (قابل شستشو با آب و مواد شوینده) انتخاب کنید که چرک و حتی چربی چسبیده به آن قابل پاک کردن باشد. روش شستن کاغذ دیواری در مقاله ای جداگانه آمده است.

هر چه ضخامت کاغذ دیواری بیشتر بوده و روکش روی آن قوی تر باشد، کاغذ دیواری سخت تر خراش برمی دارد و پاره می شود. این ویژگی در آشپزخانه که فضای پر رفت و آمدی است و وسیله در آن زیاد جابجا می شود، اهمیت زیادی پیدا می کند.

قابلیت ترمیم کاغذ دیواری در صورت پارگی نیز مهم است. روش ترمیم کاغذ دیواری را می توانید در مقاله "نگهداری از کاغذ دیواری" بخوانید.

یکی از مهم ترین ویژگی های کاغذ دیواری های مرغوب عدم جذب دوده و چرک است. در حالیکه رنگ دیواربه شدت چرک تاب است و دوده می گیرد، کاغذ دیواری های مرغوب آلوده نمی شوند. این ویژگی دوام کاغذ دیواری را بر روی دیوار آشپزخانه بالا برده و زیبایی آن را حفظ می کند.

قیمت کاغذ دیواری آشپزخانه

قیمت تمام نمونه کاغذ دیواری های موجود در یک آلبوم کاغذ دیواری با هم یکی است. به همین دلیل قیمت کاغذ دیواری آشپزخانه با کاغذ دیواری سالن یا کاغذ دیواری اتاق تفاوتی ندارد. از آنجا که کیفیت کاغذ دیواری آشپزخانه باید بالا باشد، بهتر است از خرید کاغذ دیواری ارزان قیمت صرف نظر کنید. به علاوه، با توجه به مساحت معمول یک آشپزخانه، معمولا تعداد رول استفاده شده برای دیوارهای آن بسیار کم است (در مورد کاغذ دیواری کره ای، فقط یک رول لازم است) و هزینه زیادی نخواهد داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری پشت تی وی (ال سی دی)

 

یکی از دیوارهایی که نصب کاغذ دیواری روی آن واجب است، دیوار تلویزیون است. به همین دلیل در خیلی از آلبوم های کاغذ دیواری، کاغذ دیواری پشت تلویزیون ارائه شده است. دیوار تلویزیون هم مثل سایر دیوارها بیشتر بر حسب سلیقه افراد کاغذ دیواری می شود. ولی می توان مدل های کاغذ دیواری خاصی را که برای دیواری LCD مناسب تر است، به کار برد.

 

دیوار تلویزیون چه ویژگی هایی دارد؟

دیوار تلویزیون یعنی جایی که ال سی دی روی آن نصب شده یا میز ال سی دی جلوی آن قرار دارد. این دیوار معمولا در سالن پذیرایی یا نشیمن خصوصی خانه قرار دارد. دیوار تلویزیون هر جایی که باشد، یک ویژگی مهم دارد: اهل خانه هر روز مدت زمان قابل توجهی را با نگاه کردن به آن می گذرانند. زمانی که تلویزیون تماشا می کنیم، چشم ما بدون آنکه متوجه باشیم، در تمام مدت روی دیوار پشت تلویزیون زوم شده است. به همین دلیل خیلی مهم است که مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون به گونه ای باشد که چشم را آزار ندهد و خسته نکند. همچنین رنگ کاغذ دیواری پشت تی وی مهم است. رنگ های تند مثل سبز یا قرمز اصلا مناسب نیست و باعث ضعف بینایی به مرور زمان می شود. از طرفی دیوار تلویزیون در دکوراسیون منزل خیلی به چشم می آید و تاثیر زیادی در زیبایی و شیک شدن دکوراسیون داخلی دارد. به همین دلیل جنس و کیفیت کاغذ دیواری که روی آن نصب می شود، به اندازه کاغذ دیواری سالن اهمیت دارد.

کاغذ دیواری مناسب دیوار تلویزیون چه طرح های دارد؟

همانطور که گفته شد در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری پشت تلویزیون باید آرامش چشم را در نظر گرفت. تا جای ممکن از رنگ های تند استفاده نکنید. با این حال انتخاب کاغذ دیواری رنگ تیره برای این دیوار بسیار متداول است. کاغذ دیواری سیاه یا قهوه ای برای رنگ تیره گزینه خوبی است. ولی رنگ هایی مثل زرشکی، سورمه ای و سبز تیره چشم را آزار خواهد داد.

مدل های کاغذدیواری که زیاد استفاده می شود، کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری طرح سنگ، کاغذ دیواری مدرن یا کاغذ دیواری ساده است. طرح های کلاسیک یا راه راه از نظر اصول دکوراسیون برای پشت تلویزیون زیبا نیست. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری را که می توانید روی دیوار تلویزیون نصب کنید، می بینید:


کاغذ دیواری آرت دکو جدید

 

کاغذ دیواری آرت دکو جدید

 

کاغذ دیواری آرت دکو جدید

 

کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی

 

کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی رنگ نسبتا روشن. نصب کاغذ دیواری روی دیوار. انواع کاغذ دیواری سه بعدی که به دیوار و فضا عمق می دهد. بهترین انتخاب به جای سنگ، استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی طرح سنگ است. کاغذ دیواری کاملا قابل شستشو است.

 

اگر دیواری که تلویزیون روی آن قرار دارد، در سالن پذیرایی یا نشیمن است، یک طرح زیبا برای کاغذ دیواری استفاده از همان کاغذ دیواری طرح دار سالن ولی با رنگ تیره است. در این صورت به کار بردن کاغذ دیواری مدل کلاسیک ایرادی ندارد. به عنوان مثال اگر برای سالن پذیرایی دو کاغذ دیواری طرح کلاسیک و ساده رنگ بژ انتخاب کرده اید، می توانید همان کاغذ دیواری کلاسیک با رنگ تیره مثلا مشکی را برای دیوار پشت تلویزیون انتخاب کنید:

کاغذ دیواری جدید کره ای کاسا بنه

 

کاغذ دیواری جدید کره ای کاسا بنه

 

برای تی وی روم (TV Room) چه رنگ و مدل کاغذ دیواری مناسب است؟

تی وی روم فضایی است باز یا بسته که به صورت جداگانه به تلویزیون اختصاص داده شده است. در بسیاری از خانه ها، تی وی روم اتاق نشیمنی است که تلویزیون در آن قرار دارد و اهل خانه وقت زیادی را با هم در آن فضا سپری می کنند. به همین دلیل دکوراسیون تی وی روم خیلی مهم است. اگر تی وی روم فضای مجزایی دارد، بهتر است با کاغذ دیواری روشن دکور شود.

در تی وی روم کاغذ دیواری سه بعدی رنگ روشن برای دیوار پشت تلویزیون مناسب است. در این صورت بهتر است سایر دیوارهای اتاق، از کاغذ دیواری ساده رنگ مشابه کار شود. همچنین اگر طرحی مدرن را برای پشت تلویزیون در نظر می گیرید، رنگ زمینه آنرا روشن انتخاب کنید. رنگ روشن کاغذ دیواری کمک می کند تا فضای اتاق بزرگ به نظر برسد.

آنچه همیشه و در هر فضایی برای دکور دیوار ال سی دی اهمیت دارد، متفاوت بودن کاغذ دیواری آن با سایر کاغذ دیواری های خانه است. چراکه کاغذ دیواری بهترین متریالی است که می توان با استفاده از آن، قسمتی را که تلویزیون در آن قرار می گیرد، از سایر فضاها جدا کرد.

 

چه تعداد رول کاغذ  دیواری برای پشت تلویزیون لازم است؟

همانطور که گفته شد، بهتر است کاغذ دیواری دیوار ال سی دی متفاوت از تمام کاغذ دیواری های خانه باشد. به همین دلیل کاغذ دیواری که برای آن دیوار تهیه می شود، حجم زیادی ندارد. دیواری که تلویزیون روی آن قرار دارد ممکن است طولی به اندازه 3 تا 5 متر داشته باشد. به این معنا که مساحت آن دیوار 9 تا 15 مترمربع می شود. برای چنین دیواری 3 رول کاغذ دیواری 5مترمربعی (کاغذ دیواری چینی) یا یک رول کاغذ دیواری 16 مترمربعی (کاغذ دیواری کره ای) کافی است.

 

نصب کاغذ دیواری روی دیواری پشت تلویزیون

نصب درست و حرفه ای کاغذ دیواری که نصبی تمیز و بدون درز است، همانند طرح و کیفیت کاغذ دیواری اهمیت زیادی دارد. این اهمیت برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون اهمیت بیشتری دارد.

اول آنکه خیلی اوقات، کاغذ دیواری پشت تلویزیون رنگ تیره مثل مشکی دارد و نصب کاغذ دیواری مشکی حساس تر است. چراکه خط درز نصب در کاغذ دیواری رنگ تیره بخصوص مشکی بیشتر دیده می شود.

دوم آنکه کاغذ دیواری های سه بعدی یا طرح سنگ، نصب حساس تری دارند و خطوط کاغذ دیواری باید به خوبی با هم منطبق شده و کنار هم قرار بگیرند. تنها در اینصورت است که طرح کاغذ دیواری یکدست به نظر می رسد. از آنجایی که یکی از انواع کاغذ دیواری که برای دیوار تلویزیون استفاده می شود، کاغذ دیواری سه بعدی است، نصب کاغذ دیواری پشت تلویزیون دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد.

 

 کاغذ دیواری پشت تی وی image

 

قیمت کاغذ دیواری پشت تلویزیون

کاغذ دیواری که برای دیوار تلویزیون و ال سی دی مناسب باشد، از همان آلبوم های کاغذ دیواری انتخاب می شود که سایر کاغذ دیواری ها انتخاب می شوند. به همین دلیل قیمت آن با سایر کاغذ دیواری های موجود در همان آلبوم یکی است. در مقاله قیمت کاغذ دیواری مفصلا درباره قیمت و سایر ویژگی های کاغذ دیواری های مختلف صحبت شده است. از آنجا که دیوار تلویزیون تعداد رول کاغذ دیواری زیادی نیاز ندارد، هزینه پرداختی آن نیز بالا نیست.

 

برای تی وی روم (TV Room) چه رنگ و مدل کاغذ دیواری مناسب است؟

 

تی وی روم فضایی است باز یا بسته که به صورت جداگانه به تلویزیون اختصاص داده شده است. در بسیاری از خانه ها، تی وی روم اتاق نشیمنی است که تلویزیون در آن قرار دارد و اهل خانه وقت زیادی را با هم در آن فضا سپری می کنند. به همین دلیل دکوراسیون تی وی روم خیلی مهم است. اگر تی وی روم فضای مجزایی دارد، بهتر است با کاغذ دیواری روشن دکور شود.

 

در تی وی روم کاغذ دیواری سه بعدی رنگ روشن برای دیوار پشت تلویزیون مناسب است. در این صورت بهتر است سایر دیوارهای اتاق، از کاغذ دیواری ساده رنگ مشابه کار شود. همچنین اگر طرحی مدرن را برای پشت تلویزیون در نظر می گیرید، رنگ زمینه آنرا روشن انتخاب کنید. رنگ روشن کاغذ دیواری کمک می کند تا فضای اتاق بزرگ به نظر برسد.

 

آنچه همیشه و در هر فضایی برای دکور دیوار ال سی دی اهمیت دارد، متفاوت بودن کاغذ دیواری آن با سایر کاغذ دیواری های خانه است. چراکه کاغذ دیواری بهترین متریالی است که می توان با استفاده از آن، قسمتی را که تلویزیون در آن قرار می گیرد، از سایر فضاها جدا کرد.  

 

چه تعداد رول کاغذ  دیواری برای پشت تلویزیون لازم است؟

 

همانطور که گفته شد، بهتر است کاغذ دیواری دیوار ال سی دی متفاوت از تمام کاغذ دیواری های خانه باشد. به همین دلیل کاغذ دیواری که برای آن دیوار تهیه می شود، حجم زیادی ندارد. دیواری که تلویزیون روی آن قرار دارد ممکن است طولی به اندازه ۳ تا ۵ متر داشته باشد. به این معنا که مساحت آن دیوار ۹ تا ۱۵ مترمربع می شود. برای چنین دیواری ۳ رول کاغذ دیواری ۵مترمربعی (کاغذ دیواری چینی) یا یک رول کاغذ دیواری ۱۶ مترمربعی (کاغذ دیواری کره ای) کافی است. 

 

نصب کاغذ دیواری روی دیواری پشت تلویزیون

 

نصب درست و حرفه ای کاغذ دیواری که نصبی تمیز و بدون درز است، همانند طرح و کیفیت کاغذ دیواری اهمیت زیادی دارد. این اهمیت برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون اهمیت بیشتری دارد.

 

اول آنکه خیلی اوقات، کاغذ دیواری پشت تلویزیون رنگ تیره مثل مشکی دارد و نصب کاغذ دیواری مشکی حساس تر است. چراکه خط درز نصب در کاغذ دیواری رنگ تیره بخصوص مشکی بیشتر دیده می شود.

 

دوم آنکه کاغذ دیواری های سه بعدی یا طرح سنگ، نصب حساس تری دارند و خطوط کاغذ دیواری باید به خوبی با هم منطبق شده و کنار هم قرار بگیرند. تنها در اینصورت است که طرح کاغذ دیواری یکدست به نظر می رسد. از آنجایی که یکی از انواع کاغذ دیواری که برای دیوار تلویزیون استفاده می شود، کاغذ دیواری سه بعدی است، نصب کاغذ دیواری پشت تلویزیون دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد.

 

 

 

 قیمت کاغذ دیواری پشت تلویزیون

 

کاغذ دیواری که برای دیوار تلویزیون و ال سی دی مناسب باشد، از همان آلبوم های کاغذ دیواری انتخاب می شود که سایر کاغذ دیواری ها انتخاب می شوند. به همین دلیل قیمت آن با سایر کاغذ دیواری های موجود در همان آلبوم یکی است. در مقاله قیمت کاغذ دیواری به تفصیل درباره قیمت و سایر ویژگی های کاغذ دیواری های مختلف صحبت شده است. از آنجا که دیوار تلویزیون تعداد رول کاغذ دیواری زیادی نیاز ندارد، هزینه پرداختی آن نیز بالا نیست.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

 فروش کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری بی اغراق محبوب ترین کالای دکوراسیون داخلی است که خانه خیلی از ما را بسیار زیبا کرده است. از طرفی انتخاب کاغذ دیواری مناسب که زیبا باشد، با فضای دکوراسیون هماهنگ باشد و کیفیت مناسب را نیز داشته باشد، سخت و زمان بر است. خانواده ها برای خرید کاغذ دیواری مناسب در اینترنت سرچ می کنند، به مراکز فروش کاغذ دیواری می روند و آلبوم های کاغذ دیواری مختلف را تماشا می کنند.

فروش کاغذ دیواری به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می شود. با اینکه مشاهده نمونه های کاغذ دیواری از نزدیک کمک زیادی به انتخاب می کند، خیلی افراد از شهرهای مختلف امکان خرید حضوری کاغذ دیواری مورد نظرشان را ندارند. به همین دلیل کاغذ دیواری را از روی عکس آن انتخاب کرده و سفارش می دهند.

فروش کاغذ دیواری به صورت حضوری

بهترین راه خرید کاغذ دیواری برای مشتری به صورت حضوری است. به همین دلیل همه فروشندگان کاغذ دیواری در یک  Show room یا فروشگاه، نمونه کالای خود را که همان آلبوم کاغذ دیواری است به نمایش می گذارند. کسانی که نمونه عکس های کاغذ دیواری را مشاهده کرده اند یا اجرای آن را در منازل دوستان و آشنایان خود دیده اند، به فروشگاه کاغذ دیواری مراجعه کرده و نمونه آلبوم های کاغذ دیواری را می بینند. سپس طرح کاغذ دیواری مورد علاقه خود را انتخاب می کنند. فروش کاغذ دیواری از نزدیک کمک می کند تا نه تنها رنگ و طرح، بلکه جنس کاغذ دیواری را از نزدیک ببینید و بشناسید و انتخاب بهتری داشته باشید.

 فروشگاه کاغذ دیواری image

کاغذ دیواری کالایی است که در انبار نگهداری می شود و صرفا نمونه آلبوم های آن به عنوان کاتالوگ کار در فروشگاه یا Show room وجود دارد. به همین دلیل در زمان فروش کاغذ دیواری، فروشنده کالا را به شما تحویل نمی دهد. بلکه باید با توافق شما زمانی برای تحویل کاغذ دیواری و احتمالا نصب کاغذ دیواری مشخص شود. تمام یا بیشتر مبلغ، هنگام فروش دریافت شده و باقی آن هنگام تحویل کالا دریافت می شود.

 

فروش کاغذ دیواری از طریق نماینده های فروش در شهرهای مختلف

شرکت های پخش کاغذ دیواری که عمدتا در تهران مستقر هستند، از تمام آلبوم های خود به شهرهای مختلف نمایندگی فروش می دهند. این نماینده ها آلبوم های کاغذ دیواری را تهیه کرده و به مشتری نشان می دهند. هنگام فروش کاغذ دیواری، افراد از روی آلبوم، نمونه کاغذ دیواری خود را انتخاب کرده و سفارش می دهند. نماینده فروش، کاغذ دیواری مورد نظر را از شرکت پخش تهیه کرده و به خریدار کاغذ دیواری تحویل می دهد. به همین دلیل فروش و تحویل کاغذ دیواری در شهرهایی به جز تهران بیشتر زمان می برد. اگر در شهری به غیر از تهران زندگی می کنید و قصد خرید کاغذ دیواری را دارید، دو هفته قبل از زمان نصب، برای تهیه کاغذ دیواری اقدام کنید. فراموش نکنید که انتخاب کاغذ دیواری نیز فرآیند زمانبری است.

 

فروش کاغذ دیواری به صورت غیرحضوری

با اینکه فروش کاغذ دیواری به صورت حضوری گزینه بهتری برای مشتری است، بسیاری اوقات افراد کاغذ دیواری مورد علاقه خود را از روی یک نمونه عکس در اینترنت یا شبکه های اجتماعی دیده و انتخاب کرده و آن کاغذ دیواری در آلبوم هایی که در شهر آنها ارائه می شود، وجود ندارد. در این صورت کاغذ دیواری به صورت تلفنی سفارش داده می شود. شرکت های فروش کاغذ دیواری مانند شرکت آرکس، سفارش های زیادی از کاغذ دیواری به صورت تلفنی دریافت کرده و فروش غیرحضوری را برای آسایش مشتری فراهم کرده اند. در این روش، مشتری کد مربوطه کاغذ دیواری و نام آلبومی را که کاغذ دیواری در آن قرار دارد، اعلام کرده و پس از پرداخت مبلغ، کاغذ دیواری خود را که توسط باربری ارسال می شود، دریافت می کند. ارسال کاغذ دیواری توسط باربری برای اکثر شهرها ۱ روز و برای بعضی شهرها حداکثر ۲ روز طول می کشد. به همین دلیل اگر قصد سفارش کاغذ دیواری به صورت غیرحضوری را دارید، زمان ارسال رول های کاغذ دیواری را در نظر بگیرید.

 

فروشگاه کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد، فروشگاه کاغذ دیواری یا Show room جایی است که افراد می توانند آلبوم های کاغذ دیواری را دیده و طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنند. در هر فروشگاه می توانید حداقل ۲۰ آلبوم کاغذ دیواری را مشاهده کنید. ولی برای آنکه در انتخاب طرح کاغذ دیواری دچار سردرگمی نشوید، بهتر است بیشتر از ۴ یا ۵ آلبوم را نبینید. یکی از خدماتی که در فروشگاه های کاغذ دیواری ارائه می شود، مشاوره دکوراسیون و انتخاب کاغذدیواری است. البته همه فروشنده های کاغذ دیواری طراح داخلی نیستند، ولی به هر حال به دلیل پروژه های کاغذ دیواری زیادی که اجرا کرده اند، شناخت کاملی از اجرای هر طرح کاغذ دیواری دارند. فروشنده کاغذ دیواری همچنین باید درباره کیفیت کاغذ دیواری و مشخصات مختلف آن اطلاعات کافی به خریداران بدهد. البته شرکت آرکس، همیشه با یک طراح دکوراسیون داخلی در فروشگاه کاغذ دیواری به خریداران مشاوره می دهد.

 

 

پخش کاغذ دیواری و دریافت نمایندگی فروش کاغذ دیواری

اگر صاحب یک فروشگاه یا شرکت دکوراسیون هستید و می خواهید چند آلبوم کاغذ دیواری تهیه کرده و در پروژه های خود از آن استفاده کنید یا نمونه کاغذ دیواری های آنرا به فروش برسانید، باید از شرکت های پخش کاغذ دیواری نمایندگی یا عاملیت فروش بگیرید. اخذ عاملیت فروش کاغذ دیواری بسیار ساده و سریع است و با تهیه آلبوم های کاغذ دیواری مورد نظر شما انجام می شود. بسیاری از شرکت های پخش کاغذ دیواری شرایط خاصی برای دادن نمایندگی فروش یا نمایندگی انحصاری دارند که باید از هر کدام جداگانه سوال کنید.

قیمت پخش کاغذ دیواری برای نماینده ها و عاملین فروش کمتر است که برای هر آلبوم کاغذ دیواری باید جداگانه سوال شود. رول های کاغذ دیواری از طریق باربری به دست نمایندگان فروش می رسد. به همین دلیل زمان ارسال کاغذ دیواری را در نظر گرفته و به مشتری اطلاع دهید. معمولا هر شهر تعدادی نصاب حرفه ای کاغذ دیواری دارد که با فروشگاه های کاغذ دیواری در آن شهر همکاری دارند. به همین دلیل در هیچ کجا نگرانی بابت نصب کاغذ دیواری وجود ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

مزایای کاغذ دیواری کره ای

 

از آنجا که گروه آرکس صرفا کاغذ دیواری کره ای عرضه می کند، این مقاله به ویژگی ها، مزیت ها، طرح ها، اندازه و قیمت کاغذ دیواری کره ای اختصاص دارد. در وبسایت کاغذ دیواری آرکس (arovaco.com)، ۲۰ آلبوم کاغذدیواری کره ای ارائه شده که در هر آلبوم، نمونه های کاغذ دیواری ها با عکس و مشخصات کامل آورده شده است.

 مزیت ها و کیفیت کاغذ دیواری کره ای

یکی از بهترین کیفیت های کاغذ دیواری، به کاغذدیواری کره ای اختصاص دارد که تمام استاندارهای لازم را داشته و دوام بسیار زیادی دارد. مزیت های کاغذ دیواری کره ای نسبت که سایر کاغذدیواری های موجود در بازار ایران، به شرح زیر است:

۱-      طول عمر و دوام بالا

۲-      گارانتی ۵ ساله

۳-      قابلیت شستشو

۴-      سازگاری با محیط زیست

۵-      عدم ایجاد حساسیت

۶-      مقاومت در برابر آفتاب

۷-      قابلیت نصب مجدد

۸-      نصب آسان و بدون درز

۹-      عدم جذب دوده و چرک

۱۰-   مقاومت در برابر خراش های کوچک

 

 

دوام و طول عمر بالا

دوام کاغذ دیواری و مدت عمر مفید آن بستگی به کیفیت و جنس کاغذ دیواری دارد. کاغذ دیواری های کره ای از جنس pvc درجه یک بوده و روکش وینیل دارد. همچنین در ساخت آن از تکنولوژی نانو استفاده شده است که این خود به دوام کاغذ دیواری می افزاید. دوام کاغذ دیواری به پاره نشدن، کثیف نشدن و کهنه نشدن آن بستگی دارد که به دلیل کیفیت ساخت بالا، کاغذ دیواری های کره ای این ویژگی ها را داشته و حداقل تا پنج سال شکل و زیبایی خود را مثل روز اول حفظ می کنند.

 

گارانتی ۵ ساله

شرکت های تولید کننده کاغذ دیواری در کره جنوبی همگی ۵ سال ضمانت کیفیت را برای کاغذ دیواری های خود ارائه می کنند. به همین دلیل شرکت های ارائه کننده کاغذ دیواری کره ای موظفند در صورت بروز مشکل تا ۵ سال خدمات پس از فروش را به خریداران کاغذ دیواری ارائه کنند.

 

قابلیت شستشو

درباره کاغذ دیواری قابل شستشو و شیوه شستن کاغذ دیواری تا به حال مقاله های زیادی نوشته ایم. بعضی از کاغذ دیواری های موجود در بازار ایران، از جمله کاغذ دیواری های کره ای، اروپایی و برخی کاغذ دیواری های چینی قابل شستشو هستند. قابلیت شستشو کاغذ دیواری به دلیل روکش وینیل روی آن است و از قابلیت شستشو با آب تا شستشو با مواد شوینده متغیر است. کاغذ دیواری های ساخت کره بهترین کیفیت وینیل را داشته و همگی قابل شستشو با آب و مواد شوینده اند.

 

سازگاری با محیط زیست

امروزه دغدغه افراد نه تنها استفاده از کالای مرغوب، بلکه سازگاری آن با محیط زیست است. افراد هنگام خرید هر کالا به میزان خسارتی که تولید آن به محیط زیست وارد کرده و میزان آلودگی و پسماند آن می اندیشند. کاغذ دیواری اساسا کالایی است که تولید آن به چوب طبیعی نیاز داشته و آلاینده های محیط زیست بالای دارد. در این میال کره جنوبی با تعریف و ارائه استاندارهای سخت گیرانه محیط زیست، این آلاینده ها را تا میزان قابل توجهی کاهش داده است. این دقت زیاد منجر به تولید محصولی شده که با محیط زیست سازگار(Environment friendly ) بوده و پسماند آن محیط زیست را آلوده نمی کند.

 

عدم ایجاد حساسیت

کاغذ دیواری یک محصول پتروشیمی است که مواد پلاستیکی در تولید آن به کار می رود. مواد پلاستیکی به شدت آلرژی زا هستند و اگر کیفیت پایینی داشته باشند، می توانند آلرژی ایجاد کنند. کاغذ دیواری محصولی است که روی همه دیوارهای خانه نصب می شود و حساسیت زا بودن مواد آن خطرناک بوده و می تواند همه اعضای خانواده را درگیر کند. به همین دلیل هنگام خرید کاغذ دیواری دقت کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد. خوشبختانه کاغذ دیواری های تولید کره جنوبی آلرژی زا نیستند و این یکی از دلایل انتخاب کاغذ دیواری کره ای توسط شرکت آرکس است.

 

مقاومت در برابر آفتاب

اگر مرغوبیت کاغذ دیواری پایین باشد و رنگ هایی که در ساخت آن به کار رفته است کیفیت لازم را نداشته باشد، کاغذ دیواری به مرور زمان و بر اثر تابش نور خورشید، رنگ خود را از دست می دهد. ممکن است شما هم کاغذ دیواری دیده باشید که در خانه ای نصب شده و پس از یک سال قسمت های مختلف آن رنگ های متفاوتی دارد و بعضی قسمت ها رنگ پریده است. از آنجاکه کاغذ دیواری کالایی لوکس است که برای زیبایی به کار می رود، اگر چنین اتفاقی بیوفتد، زیبایی خود را از دست داده و خیلی زشت می شود. کاغذ دیواری های کره ای مقاوم در برابر نور خورشید است و رنگ و کیفیت خود را با تابش آفتاب از دست نمی دهد.

 

قابلیت نصب مجدد

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما بعضی اوقات پیش می آید که نظر خریداران کاغذ دیواری پس از نصب آن، درباره دیواری که کاغذدیواری روی آن نصب شده است، عوض می شود. در این شرایط اگر کاغذ دیواری "قابل نصب مجدد" باشد، می توان قبل از آنکه چسب کاغذ دیواری خشک شود، آنرا از روی دیوار برداشت و بدون آنکه پاره شود روی دیوار دیگری نصب کرد. توجه کنید که همه کاغذ دیواری ها این ویژگی را ندارند. چراکه کاغذ دیواری پس از زدن چسب، مرطوب شده و به سادگی پاره می شود. کاغذ دیواری های کره ای به دلیل کیفیت و ضخامت بالایی که دارند، پس از چسب پاره نمی شوند و می توان دوباره آنها را نصب کرد.

 

 

نصب آسان و بدون درز

دو عامل در نصب زیبا و بدون درز کاغذ دیواری تاثیر دارد. مهارت نصاب و کیفیت خود کاغذ دیواری. اگر جنس کاغذ دیواری به گونه ای باشد که هنگام برش و زدن چسب، لبه آن برآمدگی پیدا کند یا زمخت و غیر قابل انعطاف باشد، پس از نصب روی دیوار خط درز آن مشخص شده و به شدت از زیبایی کاغذ دیواری کم می کند. کاغذ دیواری های کره ای قابل انعطاف و ظریفند و نصب آن بسیار آسان است. برای نصب کاغذ دیواری کره ای، صرفا به یک نصاب خوب احتیاج دارید.

 

عدم جذب دوده و چرک

همانطور که می دانید یکی از مزایای محصولات نانو این است که کثیف نمی شوند. پارچه ها یا شیشه هایی که با تکنولوژی نانو ساخته شده اند، همگی این خصوصیت را دارند. در ساخت کاغذ دیواری های کره ای نیز از این تکنولوژی استفاده شده است. به همین دلیل کاغذ دیواری های کره ای دوده و گرد و غبار جذب نمی کند و به هیچ وجه چرک تاب نیست. در شهرهای بزرگ که آلودگی هوا یک مشکل همیشگی است، این ویژگی اهمیت زیادی دارد.

 

مقاومت در برابر خراش های کوچک

روکش پلاستیکی روی کاغذ دیواری تاثیر زیادی در پارگی یا پاره نشدن آن دارد. کاغذ دیواری های کره ای با موادی ساخته شده است که به راحتی پاره نمی شود. اگر جسم بسیار تیز مثل کاتر یا قیچی با کاغذ دیواری برخورد کند، ممکن است پارگی ایجاد کند که در این صورت نیز پارگی زیاد نشده و تا قسمت های دیگر کاغذ دیواری گسترده نمی شود. پارگی های کوچک به راحتی قابل ترمیم است و روش آن در مقاله "نگهداری از کاغذ دیواری" آمده است.



:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1395 | نظرات ()