نوشته شده توسط : arex

نصب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از متریال های اصلی دکوراسیون داخلی است که قیمت نسبتا پایینی دارد و به نسبت قیمت آن تغییر زیادی در دکوراسیون ایجاد می کند. به همین دلیل از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل و فضاهای اداری و تجاری زیاد استفاده می شود. نکته ای که هنگام خرید کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، نصب کاغذ دیواری است. چراکه اگر نصب با دقت و به صورت حرفه ای انجام نشود، زیبایی کاغذدیواری از بین خواهد رفت.

 

روش نصب کاغذ دیواری

در مقاله "نصب کاغذ دیواری" درباره روش نصب کاغذ دیواری توسط خریدار توضیح داده شده است. در اینجا نیز به صورت مختصر آنرا توضیح می دهیم.

۱-    ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید.

برای نصب کاغذ دیواری، ابتدا باید رول کاغذ را به اندازه ارتفاع دیوار برید. به طوری که طول هر تکه از کاغذ دیواری که با کاتر(Cutter) بریده شده است، به اندازه ارتفاع دیوار باشد. دقت کنید که برش کاغذ ربطی به عرض آن ندارد. بیشتر کاغذ دیواری های چینی عرض ۰٫۵ متر و کاغذ دیوارهای ساخت کره عرض ۱٫۰۶ متر دارند.

۲-    پشت هر قطعه کاغذ دیواری را چسب بزنید.

چسب کاغذ دیواری به صورت پودر به فروش می رسد و برای مصرف باید آنرا با آب مخلوط کرد. پس از آماده کردن چسب، با فرچه مخصوص نصب کاغذ دیواری چسب را پشت کاغذ دیواری بزنید. به گونه ای که تمام سطح را بپوشاند. چسب کاغذ دیواری را می توانید از ابزار فروشی ها خریداری نمایید.

 

۳-    کاغذ دیواری را روی دیوار قرار دهید.

بعد از آنکه کاغذ دیواری را روی دیوار قرار دادید، تمام سطح آنرا روی دیوار بچسبانید. سپس کاردک را به آرامی روی سطح کاغذ بکشید تا کاملا به دیواری بچسبد و چسب اضافه زیر آن خارج شود. 

  

 ۴-    طرح کاغذ دیواری را دقیق دربیاورید.

هنگام نصب کاغذ دیواری طرح دار دقت کنید که تکه های کاغذ دیواری طوری کنار هم قرار بگیرند که طرح آنرا کامل کنند. اگر حتی چند میلیمتر بالاتر یا پایینتر قرار بگیرد، طرح کاغذ به هم میخورد.

 

 

نصاب کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد، نصب کاغذ دیواری کاری کاملا حرفه ای است که باید توسط نصاب کاغذ دیواری انجام شود. هر چه نصاب دقیقتر و باتجربه تر باشد، اجرای کاغذ دیواری روی دیوار زیباتر به نظر می رسد. نصاب باید به گونه ای کاغذ دیواری را نصب کند که خط درز آن دیده نشده و کاغذ دیواری کاملا یکدست به نظر برسد. به همین دلیل توصیه می شود که نصب را به نصاب سپرده و به صورت حرفه ای انجام دهید. در غیر اینصورت کاغذ دیواری زیبایی خود را روی دیوار از دست خواهد داد. فروشگاهی که کاغذ دیواری را از آن خریداری کرده اید، به شما نصاب معرفی می کند. 

حباب زیر کاغذ دیواری پس از نصب

اگر تجربه اجرای کاغذ را داشته باشید، حتما می دانید که بلافاصله پس از نصب کاغذ دیواری، حباب هایی زیر آن بوجود می آید. علت وجود حباب این است که چسب کاغذ هنوز خیس است و زیر کاغذ هوا جمع می شود. پس از گذشت چند روز، چسب کم کم خشک شده و کاغذ دیواری جذب دیوار می شود. معمولا ۲ یا ۳ روز پس از نصب کاغذ دیواری، حباب ها خیلی کمتر شده و پس از گذشت ۲ هفته کاملا از بین می روند. از بین رفتن حباب ها و خشک شدن چسب کاغذ دیواری در تابستان و در هوای گرم زودتر اتفاق می افتد.

اگر قصد دارید پس از نصب کاغذ دیواری میهمانی برگزار کنید، زمان دو هفته ای را برای خشک شدن چسب کاغذ دیواری در نظر بگیرید. دقت کنید که تا زمانیکه کاغذ کاملا خشک نشده است، به هیچ وجه به آن دست نزنید و حباب ها را فشار ندهید. چون در این مرحله احتمال پارگی کاغذ دیواری زیاد است. در مقاله "حباب های زیر کاغذ دیواری"، این پدیده به تفصیل توضیح داده شده است.

 

مدت زمان نصب کاغذ دیواری

یکی از سوال های متداول در نصب کاغذ دیواری، مدت زمان آن است. بدیهی است که مدت زمان نصب کاغذ دیواری به مساحت دیوارها و تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز بستگی دارد. ولی برای اکثر خانه ها و آپارتمان ها نصب کاغذ دیواری برای کل خانه بیش از یک روز طول نمی کشد. اگر خانه ای ویلایی یا دوطبقه دارید، به طور متوسط دو روز وقت برای نصب کاغذ دیواری در نظر بگیرید.

نصب ۶-۵ رول کاغذ دیواری کره ای ( رول ۱۶ متر مربعی) که برابر با ۱۹-۱۵ رول کاغذ دیواری ۵ مترمربعی است، تقریبا ۸ ساعت زمان می برد. اگر شاغل هستید و چنین زمانی در اختیار ندارید، یک روز تعطیل را به نصب کاغذ دیواری اختصاص دهید. در مقاله "زمان نصب کاغذ دیواری"، می توانید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید.

 

زیرسازی دیوار پیش از نصب کاغذ دیواری

دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری ممکن است گچی باشد یا رنگ یا کاغذ دیواری داشته باشد. بعضی وقتها دیوارها کاملا صاف هستند و بعضی اوقات زیاد سوراخ و ترک دارند. به هر حال دیوار قبل از نصب کاغذ باید کاملا صاف باشد و روی آن گچ، رنگ یا بتونه باشد. به همین دلیل اگر سطح دیوار صاف یا مناسب نباشد، نصاب کاغذ دیواری ابتدا باید زیرسازی را انجام دهد. اگر دیوار کاغذ دیواری دارد و می خواهید کاغذ آنرا عوض کنید، ابتدا باید کاغذ دیواری قبلی از دیوار برداشته شده و سطح آن بتونه کاری شود. سپس می توان کاغذ جدید را نصب کرد. کندن کاغذ دیواری از دیوار توسط نصاب و بوسیله آب و کاردک انجام می شود.

 

نصب کاغذ دیواری روی کاشی سرامیک

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری باید روی سطح صاف نصب شود. کاشی سرامیک به دلیل شیارهایی که دارد، مناسب نصب کاغذ نیست. به همین دلیل ابتدا نصاب با بتونه فضای خالی شیارها را پر کرده و سطح آنرا صاف و یکدست می کند. سپس می توان کاغذ دیواری را نصب کرد. 

 

 

نصب کاغذ دیواری روی کمد اتاق

بعضی افراد بنا به سلیقه و شرایط دکوراسیون اتاق خود، دوست دارند که روی کمد یا قسمتی از آن را کاغذ دیواری بچسبانند. خوشبختانه کاغذ دیواری روی خیلی از سطوح از جمله چوب و فلز به راحتی نصب می شود و جنس کمدهای داخل اتاق هم معمولا از چوب است. نصب کاغذ دیواری روی چوب تفاوتی با دیوار ندارد و توسط نصاب کاغذ دیواری به راحتی انجام می شود. اگر دوست دارید روی کمد اتاقتان نیز کاغذ دیواری نصب کنید، یادتان باشد که طرح و رنگ آنرا با کاغذ دیواری اتاق ست کنید

   



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

 کاغذ دیواری اتاق

کاغذ دیواری اتاق معمولا به کاغذ دیواری اتاق خواب گفته می شود، گرچه بعضی کاغذ دیواری ها برای اتاق کار یا کتابخانه طراحی شده اند. در این مقاله به توضیح انواع مدل های کاغذ دیواری اتاق خواب، اتاق کار، اتاق خواب عروس و اتاق میهمان می پردازیم. کاغذ دیواری اتاق کودک در مقاله ای جداگانه به تفصیل بحث شده است.

 

کاغذ دیواری اتاق خواب

در هر آلبوم کاغذ دیواری، طرح های زیادی به اتاق خواب اختصاص داده شده است. طرح های کاغذ دیواری اتاق خواب، گلدار، مدرن و فانتزی است. رنگ هایی که برای این کاغذ دیواری ها به کار می رود، جذاب و شاد است و می توانید رنگ آنرا مطابق سلیقه و دکوراسیون اتاق انتخاب کنید. رنگ زمینه کاغذ دیواری اتاق خواب، سفید، صورتی کم رنگ، لیمویی کم رنگ، آبی ملایم، یاسی یا سبز ملایم است. در زیر چندین نمونه کاغذ دیواری اتاق خواب را مشاهده می کنید: 

 

 

 

کاغذ دیواری پشت تخت خواب

یکی از استایل های دکوراسیون اتاق خواب، استفاده از کاغذ دیواری طرح دار در دیوار پشت تخت و کاغذ دیواری ساده در سایر دیوارهای اتاق است. رنگ کاغذ دیواری پشت تخت هماهنگ با رنگ روتختی انتخاب شده و طرح آنرا نیز شبیه انتخاب می کنند. کاغذ دیواری ساده، رنگی ملایم هماهنگ با رنگ کاغذ دیواری پشت تخت دارد.

 
  

 

کاغذ دیواری اتاق کار

اگر در منزل اتاقی دارید که به کار، مطالعه یا تحقیق اختصاص داده اید، کاغذ دیواری های زیادی برای دکور آن وجود دارد. اگر فضای اتاق کوچک است، تنها یک دیوار را به کاغذ دیواری طرح دار اختصاص دهید و روی بقیه دیوارها کاغذ دیواری ساده نصب کنید. ولی اگر فضای بیشتری دارید می توانید دو دیوار روبروی هم مثل دیوار پشت میز کار و دیواری جلوی آن را کاغذ دیواری کنید. کاغذ دیواری اتاق کار نباید زیاد شلوغ باشد یا رنگ های تند و متضاد هم در آن به کار رفته باشد. چراکه آرامش را کم کرده و حضور طولانی مدت در اتاق سخت می شود. اتاقی که برای فعالیت و کار فکری دکور شده است، باید کاغذ دیواری ساده با طرحی خلوت و رنگی ملایم داشته باشد.

 

کاغذ دیواری اتاق عروس

شاید دکوراسیون هیچ اتاقی به اندازه اتاق عروس مهم نباشد. کاغذ دیواری نیز به عنوان یک متریال مهم دکوراسیون که بیشترین تاثیر را در زیبایی خانه دارد، باید با دقت انتخاب شود. برای اتاق عروس کاغذ دیورای سفید یا رنگ بسیار روشن مناسب است. اگر کاغذ دیواری با زمینه روشن و گل های رنگ روتختی و پرده اتاق انتخاب کنید، دکوراسیون اتاق شما کامل می شود. کاغذ دیواری اتاق خواب عروس را شلوغ یا مدرن انتخاب نکنید، بلکه کاغذ دیواری که فضای رویایی و رومانتیک ایجاد کند، بسیار زیباتر است.

 

کاغذ دیواری اتاق مهمان

انتخاب کاغذ دیواری اتاق مهمان محدودیت خاصی ندارد و از هر مدل و رنگ کاغذ دیواری مطابق سلیقه و هماهنگ با دکوراسیون می توانید انتخاب کنید. اتاق میهمان زیاد استفاده نمی شود و مدت اقامت در آن کوتاه است. به همین دلیل می توان از کاغذ دیواری های طرح های شلوغ و رنگ های متنوع نیز استفاده کرد.

 

مدل کاغذ دیواری گلدار برای اتاق

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری گل دار از طرح های اصلی کاغذ دیواری اتاق خواب است . انواع کاغذ دیواری با گل های ریز، درشت و شکوفه با رنگ های مختلف برای اتاق خواب ساخته شده است. تنوع کاغذ دیواری گلدار بسیار بالا است.

 

 

مدل کاغذ دیواری مدرن برای اتاق

بسیاری از کاغذ دیواری های مدرن برای اتاق خواب مناسب است و اگر دوست دارید دکوراسیونی به سبک مدرن داشته باشید، حق انتخاب زیادی دارید. کاغذ دیواری با طرح های متنوع جدید یا طرح های هندسی از گروه کاغذ دیواری های مدرن است.

 

مدل کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق

یکی از کاربرد های کاغذ دیواری سه بعدی، استفاده از آن در اتاق خواب است. اگر فضای نسبتا بزرگی دارید و تابلو و وسایل تزئینی در اتاق شما زیاد نیست، کاغذ دیواری سه بعدی گزینه بسیار خوبی است.


 

کاغذ دیواری ساده برای اتاق

اساسا در استفاده از کاغذدیواری برای دکوراسیون، کاغذ دیواری ساده همیشه به کار می رود. کاغذ دیواری ساده در دکوراسیون اتاق حتی نقش مهمتری دارد، چراکه فضای اتاق کوچک تر است و نیاز به ترکیب کاغذ دیواری طرح دار با کاغذ دیواری ساده بیشتر می شود. هیچوقت نباید کاغذ دیواری های طرح دار روی دو دیوار کنار هم استفاده شود. چون تمام زیبایی خود را از دست می دهد. به همین دلیل کاغذ دیواری های ساده در میان کاغذ دیواری های طرح دار به کار می رود.

 

تناسب کاغذ دیواری و اندازه اتاق

همانطور که میدانید یکی از نکاتی که در انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه کرد، ابعاد اتاق است. کاغذ دیواری تیره رنگ با نقش و طرح زیاد برای اتاق های کوچک مناسب نیست. اگر اندازه اتاق کمتر از ۱۲ مترمربع باشد، باید در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری دقت کرد. رنگ روشن و طرحی آرام و خلوت انتخاب کنید.

برای اتاق های بزرگتر از ۱۲ مترمربع، انتخاب بیشتری برای کاغذ دیواری دارید. با این حال اگر کاغذ دیواری شلوغ یا تیره رنگ انتخاب می کنید، حتما آنرا روی یک دیوار نصب کرده  و برای سایر دیوارها کاغذ دیواری ساده به کار ببرید.

 

تناسب کاغذ دیواری و نور اتاق

به جز موارد استثنا همه اتاق ها پنجره داشته و از نور طبیعی بهره مندند. اگر اتاق شما نور کمی دارد، سعی کنید با نورپردازی و نور مصنوعی آنرا جبران کنید.

بسیاری از کاغذ دیواری ها اکلیل دار و براق هستند و زمانی که نور به آن می تابد، آنرا بازتاب داده و فضای اتاق را پرنور می کنند. کاغذ دیواری های رنگ روشن مثل کرم و بژ که در زمینه آن اکلیل به کار رفته است، برای اتاق هایی که نور کمی دارند مناسب است. اگر اتاق کم نوری دارید تا حد امکان از کاغذ دیواری با رنگ زمینه تیره استفاده نکنید.

در دکوراسیون اتاق های بزرگ با نور طبیعی نسبتا زیاد، حق انتخاب کاغذ دیواری بیشتر است. ولی به  طور کلی کاغذ دیواری رنگ تیره و تند برای اتاق توصیه نمی شود. در زیر دو اتاق خواب بزرگ با نور طبیعی کافی را میبینید: 

 

 

نصب کاغذ دیواری روی کمد

بعضی افراد بنا به سلیقه و شرایط دکوراسیون اتاق خود، دوست دارند که روی کمد یا قسمتی از آن را کاغذ دیواری بچسبانند. خوشبختانه کاغذ دیواری روی خیلی از سطوح از جمله چوب و فلز به راحتی نصب می شود و جنس کمدهای داخل اتاق هم معمولا از چوب است. نصب کاغذ دیواری روی چوب تفاوتی با دیوار ندارد و توسط نصاب کاغذ دیواری به راحتی انجام می شود. اگر دوست دارید روی کمد اتاقتان نیز کاغذ دیواری نصب کنید، یادتان باشد که طرح و رنگ آنرا با کاغذ دیواری اتاق ست کنید. در مقاله "نصب کاغذ دیواری" به تفصیل درباره نصب کاغذ دیواری توضیح داده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک همیشه به طور جداگانه در آلبوم کاغذ دیواری مجزا ارائه می شود. آلبوم کاغذ دیواری کودک، بزرگ و شامل طرح های مختلف کاغذ دیواری دخترانه و کاغذ دیواری پسرانه است. همچنین در هر آلبوم چند نمونه کاغذ دیواری اتاق نوجوان و کاغذ دیواری اتاق نوزاد مخصوص سیسمونی وجود دارد. همچنین آلبوم کاغذ دیواری کودک شامل کاغذ دیواری های ساده با رنگ های شاد است که می توان آنرا با کاغذ دیواری طرح دار کودک ست کرد.

انواع کاغذ دیواری کودک

انواع طرح و رنگ کاغذ دیواری کودک را می توان به چهار دسته کلی تقسیم کرد که هر کدام رنگ و تنوع طرح مخصوص خود را دارد:

۱-    کاغذ دیواری اتاق کودک دختر:

دختربچه ها روح لطیفی دارند و با رنگ های گرم مثل یاسی، صورتی، نارنجی و قرمز خوب ارتباط برقرار می کنند. در کاغذ دیواری های دخترانه نیز از این رنگ ها زیاد استفاده می شود. طرح های کاغذ دیواری اتاق دختر بسیار متنوع است و در آن از شخصیت های کارتونی مثل دیو و دلبر، سیندرلا، ملکه برفی و ... استفاده می شود. بهترین انتخاب کاغذ دیواری را خود کودک می تواند انجام دهد. با اجازه دادن به دختر خود برای انتخاب کاغذدیواری اتاقش به رشد اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری او کمک خواهید کرد و نیز کاری می کنید که از گذراندن وقت در اتاق خودش لذت ببرد. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری دخترانه را مشاهده می کنید:

 

 

 

   

 

۲-    کاغذ دیواری اتاق کودک پسر:

پسربچه ها پرشور و پرانرژی هستند و دوست دارند این نشاط و انرژی در دکوراسیون اتاقشان هم به کار برود. محبوبترین طرح کاغذ دیواری پسرانه "طرح ماشین" است. خوشبختانه کاغذ دیواری زیادی با طرح ماشین به بازار ارائه شده است که بعضی از آنها مثل "ماشین مک کوئین"  از انیمیشن ها گرفته شده و برخی دیگر عکس ماشین هایی با رنگ های مختلف دارد. رنگ زمینه کاغذ دیواری های پسرانه سفید، آبی و سبز است و برای سن بالاتر از رنگ های تیره تر مثل سورمه ای نیز استفاده می شود. طرح هواپیما، دوچرخه سوار، قایق، شخصیت های کارتونی و حیوانات نیز برای کاغذ دیواری کودک پسر استفاده می شود.  

 

 

۳-    کاغذ دیواری اتاق نوجوان:

مهمترین نکته در انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوجوانان توجه به سلیقه خودشان و حق انتخاب دادن به آنها است. کاغذ دیواری با تصاویری از ورزش و موسیقی برای نوجوانان ساخته شده است. همچنین بعضی از نوجوانان پسر دوست دارند از کاغذ دیواری با رنگ تیره استفاده کنند. در این صورت با اینکه فضای اتاق تاریک می شود ولی بهتر است به آنها اجازه داده شود تا سلیقه خود را اعمال کنند. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری اتاق نوجوان را می بینید:

 

 

۴-    کاغذ دیواری اتاق نوزاد:

بسیاری از خانواده ها هنگام خرید سیسمونی و درست کردن اتاق نوزاد، دوست دارند که رنگ کاغذ دیواری با رنگ سیسمونی یکی باشد. خوشبختانه کاغذ دیورای های اتاق نوزاد نیز رنگ های ملایم و زیبایی دارد که در سیسمونی استفاده می شود. کاغذ دیواری های اتاق نوزاد را معمولا تا ۵ سالگی می توان استفاده کرد. بعد از۵ سالگی باید از کاغذ دیواری های کودک استفاده کرد. نمونه کاغذ دیواری های مخصوص اتاق کودک را در زیر می بینید:

 

 

 

 

 

  

کاغذ دیواری قابل شستشو اتاق کودک:

همانطور که در مقاله "کاغذ دیواری قابل شستشو" توضیح داده شد، بسیاری از کاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند. قابلیت شستشو کاغذدیواری در آلبوم مربوطه ذکر می شود. کاغذ دیواری های قابل شستشو با آب و مواد شوینده تمیز می شوند. کاغذ دیواری کودک باید قابل شستشو باشد. چراکه به دیوار اتاق کودک نصب می شود و بیشتر از کاغذ دیواری های فضاهای دیگر کثیف می شود.

کاغذ دیواری قابل شستشو از جنس PVC است و روکش وینیل دارد. هنگام خرید کاغذ دیواری کودک، به جنس کاغذ دیواری دقت کنید که کاغذی نباشد. به علامت قابلیت شستشو روی آلبوم کاغذ دیواری دقت کنید.

 

کاغذ دیواری ساده اتاق کودک:

کاغذ دیواری طرح دار مخصوص بچه ها نیز نیاز به ست کردن با یک کاغذ دیواری ساده همرنگ خود دارد. اصولا کاغذ دیواری طرح دار را نباید روی دو دیوار کنار هم نصب کرد، بلکه باید روی یک دیوار یا دو دیوار روبروی هم باشد. این استاندارد دکوراسیون در مورد کاغذ دیواری اتاق کودک نیز صدق می کند. به همین دلیل کاغذ دیواری های ساده با رنگ های زیبا و ملایم (برای اتاق کودک زیر ۵ سال) و رنگ های شاد (برای کودکان بالای ۵ سال) تولید شده است که می توان آنرا با کاغذ دیواری طرح دار ست کرد. در زیر چند نمونه کاغذدیواری ساده کودک می بینید:

 

حاشیه (باند) کاغذ دیواری کودک:

بوردر کاغذ دیواری، باند کاغذ دیواری یا حاشیه کاغذ دیواری به کاغذ دیواری با عرض کم (معمولا ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر) گفته می شود که بالا یا پایی دیواربه صورت یک نوار نصب می شود. حاشیه کاغذ دیواری معمولا برای اتاق کودک ساخته می شود و کاغذ دیواری معمولی ست با آن نیز وجود دارد. به این صورت که باند کاغذ دیواری در پایین ترین یا بالاترین قسمت دیوار نصب شده و کاغذ دیواری کودک بالا یا پایین آن قرار می گیرد و سطح دیوار را می پوشاند. کاغذ دیواری کودک که حاشیه مخصوص خود را دارد را می توان تنها و بدون حاشیه نصب کرد. ولی بوردر کاغذ دیواری بسیار زیباست و بچه ها خیلی آنرا دوست دارند. قیمت یک رول باند کاغذ دیواری بسیار کمتر از قیمت یک رول کاغذ دیواری است، چون عرض آن خیلی کمتر است. باند کاغذ دیواری نیز به صورت رول به فروش می رسد. در زیر دو نمونه بوردر کاغذ دیواری کودک را به همراه عکس اجرا شده آن می بینید:

 

 

 

  



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک همیشه به طور جداگانه در آلبوم کاغذ دیواری مجزا ارائه می شود. آلبوم کاغذ دیواری کودک، بزرگ و شامل طرح های مختلف کاغذ دیواری دخترانه و کاغذ دیواری پسرانه است. همچنین در هر آلبوم چند نمونه کاغذ دیواری اتاق نوجوان و کاغذ دیواری اتاق نوزاد مخصوص سیسمونی وجود دارد. همچنین آلبوم کاغذ دیواری کودک شامل کاغذ دیواری های ساده با رنگ های شاد است که می توان آنرا با کاغذ دیواری طرح دار کودک ست کرد.

انواع کاغذ دیواری کودک

انواع طرح و رنگ کاغذ دیواری کودک را می توان به چهار دسته کلی تقسیم کرد که هر کدام رنگ و تنوع طرح مخصوص خود را دارد:

۱-    کاغذ دیواری اتاق کودک دختر:

دختربچه ها روح لطیفی دارند و با رنگ های گرم مثل یاسی، صورتی، نارنجی و قرمز خوب ارتباط برقرار می کنند. در کاغذ دیواری های دخترانه نیز از این رنگ ها زیاد استفاده می شود. طرح های کاغذ دیواری اتاق دختر بسیار متنوع است و در آن از شخصیت های کارتونی مثل دیو و دلبر، سیندرلا، ملکه برفی و ... استفاده می شود. بهترین انتخاب کاغذ دیواری را خود کودک می تواند انجام دهد. با اجازه دادن به دختر خود برای انتخاب کاغذدیواری اتاقش به رشد اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری او کمک خواهید کرد و نیز کاری می کنید که از گذراندن وقت در اتاق خودش لذت ببرد. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری دخترانه را مشاهده می کنید:

 

 

 

   

 

۲-    کاغذ دیواری اتاق کودک پسر:

پسربچه ها پرشور و پرانرژی هستند و دوست دارند این نشاط و انرژی در دکوراسیون اتاقشان هم به کار برود. محبوبترین طرح کاغذ دیواری پسرانه "طرح ماشین" است. خوشبختانه کاغذ دیواری زیادی با طرح ماشین به بازار ارائه شده است که بعضی از آنها مثل "ماشین مک کوئین"  از انیمیشن ها گرفته شده و برخی دیگر عکس ماشین هایی با رنگ های مختلف دارد. رنگ زمینه کاغذ دیواری های پسرانه سفید، آبی و سبز است و برای سن بالاتر از رنگ های تیره تر مثل سورمه ای نیز استفاده می شود. طرح هواپیما، دوچرخه سوار، قایق، شخصیت های کارتونی و حیوانات نیز برای کاغذ دیواری کودک پسر استفاده می شود.  

 

 

۳-    کاغذ دیواری اتاق نوجوان:

مهمترین نکته در انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوجوانان توجه به سلیقه خودشان و حق انتخاب دادن به آنها است. کاغذ دیواری با تصاویری از ورزش و موسیقی برای نوجوانان ساخته شده است. همچنین بعضی از نوجوانان پسر دوست دارند از کاغذ دیواری با رنگ تیره استفاده کنند. در این صورت با اینکه فضای اتاق تاریک می شود ولی بهتر است به آنها اجازه داده شود تا سلیقه خود را اعمال کنند. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری اتاق نوجوان را می بینید:

 

 

۴-    کاغذ دیواری اتاق نوزاد:

بسیاری از خانواده ها هنگام خرید سیسمونی و درست کردن اتاق نوزاد، دوست دارند که رنگ کاغذ دیواری با رنگ سیسمونی یکی باشد. خوشبختانه کاغذ دیورای های اتاق نوزاد نیز رنگ های ملایم و زیبایی دارد که در سیسمونی استفاده می شود. کاغذ دیواری های اتاق نوزاد را معمولا تا ۵ سالگی می توان استفاده کرد. بعد از۵ سالگی باید از کاغذ دیواری های کودک استفاده کرد. نمونه کاغذ دیواری های مخصوص اتاق کودک را در زیر می بینید:

 

 

 

 

 

  

کاغذ دیواری قابل شستشو اتاق کودک:

همانطور که در مقاله "کاغذ دیواری قابل شستشو" توضیح داده شد، بسیاری از کاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند. قابلیت شستشو کاغذدیواری در آلبوم مربوطه ذکر می شود. کاغذ دیواری های قابل شستشو با آب و مواد شوینده تمیز می شوند. کاغذ دیواری کودک باید قابل شستشو باشد. چراکه به دیوار اتاق کودک نصب می شود و بیشتر از کاغذ دیواری های فضاهای دیگر کثیف می شود.

کاغذ دیواری قابل شستشو از جنس PVC است و روکش وینیل دارد. هنگام خرید کاغذ دیواری کودک، به جنس کاغذ دیواری دقت کنید که کاغذی نباشد. به علامت قابلیت شستشو روی آلبوم کاغذ دیواری دقت کنید.

 

کاغذ دیواری ساده اتاق کودک:

کاغذ دیواری طرح دار مخصوص بچه ها نیز نیاز به ست کردن با یک کاغذ دیواری ساده همرنگ خود دارد. اصولا کاغذ دیواری طرح دار را نباید روی دو دیوار کنار هم نصب کرد، بلکه باید روی یک دیوار یا دو دیوار روبروی هم باشد. این استاندارد دکوراسیون در مورد کاغذ دیواری اتاق کودک نیز صدق می کند. به همین دلیل کاغذ دیواری های ساده با رنگ های زیبا و ملایم (برای اتاق کودک زیر ۵ سال) و رنگ های شاد (برای کودکان بالای ۵ سال) تولید شده است که می توان آنرا با کاغذ دیواری طرح دار ست کرد. در زیر چند نمونه کاغذدیواری ساده کودک می بینید:

 

حاشیه (باند) کاغذ دیواری کودک:

بوردر کاغذ دیواری، باند کاغذ دیواری یا حاشیه کاغذ دیواری به کاغذ دیواری با عرض کم (معمولا ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر) گفته می شود که بالا یا پایی دیواربه صورت یک نوار نصب می شود. حاشیه کاغذ دیواری معمولا برای اتاق کودک ساخته می شود و کاغذ دیواری معمولی ست با آن نیز وجود دارد. به این صورت که باند کاغذ دیواری در پایین ترین یا بالاترین قسمت دیوار نصب شده و کاغذ دیواری کودک بالا یا پایین آن قرار می گیرد و سطح دیوار را می پوشاند. کاغذ دیواری کودک که حاشیه مخصوص خود را دارد را می توان تنها و بدون حاشیه نصب کرد. ولی بوردر کاغذ دیواری بسیار زیباست و بچه ها خیلی آنرا دوست دارند. قیمت یک رول باند کاغذ دیواری بسیار کمتر از قیمت یک رول کاغذ دیواری است، چون عرض آن خیلی کمتر است. باند کاغذ دیواری نیز به صورت رول به فروش می رسد. در زیر دو نمونه بوردر کاغذ دیواری کودک را به همراه عکس اجرا شده آن می بینید:

 

 

 

  



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری قابل شستشو

 

کاغذ دیواری قابل شستشو چیست؟

به جرات می توان گفت که مهمترین ویژگی کاغذ دیواری ها در حال حاضر قابلیت شستشو است. با اینکه این ویژگی در تمام کاغذ دیواری ها وجود ندارد، اما بیشتر کاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند. ویژگی قابلیت شستشو به دلیل  جنس pvc و یک لایه نازک روکش وینیل است که روی کاغذ دیواری کشیده شده است. وینیل نوعی پلاستیک است که دیده نمی شود ولی پیوندهای ملکولهای آن به گونه ای است که آب از آن عبور نمی کند. روکش وینیل قابل لمس نیست. مثلا وقتی شما کاغذ دیواری را می بینید و لمس می کنید که جنس مخمل روی آن کار شده یا مثلا اکلیل دارد، روکش وینیل روی آن قسمت ها هم هست. بنابراین مخمل دار یا نگین دار بودن کاغذ دیواری مانع شستشوی آن نمی شود.   

قابلیت شستشو سه درجه دارد. از درجه یک که کمترین میزان قابلیت شستشو است تا درجه سه که بیشترین حد را دارد. درحالیکه کاغذ دیواری قابل شستشو درجه یک تنها با یک دستمال نمناک قابل تمیز کردن است، کاغذ دیواری قابل شستشو درجه سه را می توان با ابر خیس و مواد شوینده مثل مایع ظرفشویی تمیز کرد.

تمیز کردن (شستن) کاغذ دیواری

در این وبسایت در بخش "مقاله های کاغذدیواری آرکس" مقاله مفصلی درباره روش تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو آورده شده است. در اینجا به طور مختصر توضیح می دهیم:

کاغذ دیواری های آرکس تولید کره جنوبی و تماما قابل شستشو درجه سه هستند. بنابراین به سادگی می توان آنها را تمیز کرد. اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جنس این کاغذ دیواری ها نانو است. یعنی با استفاده از تکنولوژی نانو تولید شده اند که این باعث می شود دوده، چرک و غبار جذب نکنند. ولی با این حال می توان هر لکه (مثل برخورد کف کفش با دیوار یا خط خودکار) را به روش زیر تمیز کرد:

۱-      یک دستمال نخی سفید رنگ کاملا تمیز بردارید و آنرا به آرامی روی دیوار بکشید.

۲-      یک ابر کاملا تمیز(ترجیحا نو و استفاده نشده) را در ظرف آب و مایع ظرفشویی برده و خیس کنید. سپس با فشار دادن تمام آب آنرا بگیرید و آنرا به نرمی روی دیواری بکشید تا لکه کاملا پاک شود.

۳-      بلافاصله با یک دستمال نخی سفید رنگ تمیز دیوار را خشک کنید.

 

برای پاک کردن لکه های خاص که با آب و مایع ظرفشویی پاک نمی شود، می توان از لکه بر کاغذ دیواری استفاده کرد.

 خرید کاغذ دیواری قابل شستشو

اگر قصد خرید کاغذ دیواری قابل شستشو را دارید، حتما هنگام خرید از آن مطمئن شوید. یک راه ساده برای تشخیص کاغذ دیواری قابل شستشو نگاه کردن به ویژگی های ذکر شده درباره کاغذدیواری در آلبوم است. قابلیت شستشو حتما در آلبوم کاغذدیواری ذکر می شود. کاغذ دیواری های کره ای تماما قابل شستشو درجه ۳ هستند.

قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو

همانطور که گفته شد جنس بعضی از کاغذ دیواری ها از کاغذ نازک یا کلفت است که قابل شستشو نیست. ولی کاغذ دیواری قابل شستشو حتما از جنس پی وی سی (pvc)، یعنی نوعی پلاستیک است و روکش وینیل دارد. همین تفاوت کیفیت جنس قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو را بیشتر می کند. البته این تفاوت کیفیت جنس کاغذ دیواری تنها باعث قابل شستشو بودن آن نمی شود، بلکه کاغذ دیواری جنس PVC پاره نمی شود و به راحتی خراش برنمی دارد. به طور متوسط قیمت هر مترمربع کاغذ دیواری قابل شستشو تقریبا دو برای قیمت همان کاغذ دیواری از جنس کاغذ (بدون روکش) است که به راحتی پاره شده و قابل شستشو هم نیست. با اینکه این کاغذ دیواری ها ارزان است، ولی مقرون به صرفه نیست. چون خیلی زود (بعد از چند ماه) پاره و خراب شده و به همین دلیل خرید آن توصیه نمی شود.

نصب کاغذ دیواری قابل شستشو

روش نصب کاغذ دیواری ها مثل هم است و توسط نصاب کاغذ دیواری انجام می شود. کاغذ دیواری قابل شستشو به روش سایر کاغذ دیواری ها نصب می شود و مراقبت خاصی ندارد.

 

 کاغذ دیواری قابل شستشو برای اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک علاوه بر زیبا بودن و رعایت نکات روانشناسی کودک، باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد. از جمله قابل شستشو بودن و ضد حساسیت بودن.

کودک از سنی که شروع به راه رفتن می کند دست خود را به دیوار میزند و دیوار به مرور کثیف می شود ( مثل لکه های بستنی و چربی). همچنین از دو-سه سالگی به بعد که ماژیک و مداد دست میگیرد، دیوار اتاقش اولین جایی است که خط خطی می شود! بنابراین قابل شستشو بودن کاغذ دیواری اتاق کودک واجب است. روش تمیز کردن این لکه ها در بالا توضیح داده شد.

  

کاغذ دیواری قابل شستشو برای آشپزخانه

یکی از مکان هایی که به تازگی (۳-۲ سال اخیر) بکاربردن کاغذ دیواریدر آن رایج شده است، آشپزخانه است. بسیاری از آلبوم های کاغذ دیواری کره ای طرح هایی را برای دکوراسیون آشپزخانه  گذاشته اند. قابلیت شستشو درجه ۳ کاغذدیواری های آرکس از نظر جنس و کیفیت، اجازه استفاده از آن را در آشپزخانه می دهد. روش شستن کاغذ دیواری در آشپزخانه مشابه سایر مکان هاست و تفاوتی ندارد. برای به کار بردن کاغذدیواری قابل شستشو در آشپزخانه نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱-      در پشت اجاق گاز (جایی که همیشه پخت و پز انجام می شود) کاغذ دیواری استفاده نکنید.

۲-      هنگام شستن کف آشپزخانه با آب، اگر کاغذ دیواری خیس شد، آنرا با یک دستمال تمیز خشک کنید.

۳-      برای دکوراسیون آشپزخانه با کاغذ دیواری، معمولا یک یا دو دیوار آن را که پشت سینک و اجاق قرار ندارد، کاغذ دیواری نصب می کنند. برای فضای بین کابینت از کاشی یا سنگ آنتیک استفاده کنید. برای مشاوره در این زمینه با شرکت آرکس تماس بگیرید.

   



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

محبوبیت زیاد کاغذ دیواری به عنوان یک کالای لوکس دکوراسیون باعث به وجود آمدن انواع مختلف طرح کاغذ دیواری شده که "کاغذ دیواری سه بعدی" یکی از پرطرفدارترین آنهاست. بر خلاف تصور عمومی، کاغذ دیواری سه بعدی لزوما دارای طرح های برجسته نیست، بلکه طراحی آن به گونه ای است که به دلیل سایه هایی که دارد، از فاصله ۳متری (یا بیشتر از آن) برجسته به نظر می رسد. دیواری که کاغذدیواری سه بعدی روی آن نصب شده است اگر به خوبی نورپردازی شود، بسیار زیبا و زنده دیده می شود. یک مزیت کاغذ دیواری سه بعدی این است که همیشه مد است و لازم نیست هر چند سال یک بار با ورود آلبوم های کاغذدیواری جدید عوض شود. برای زیباتر دیده شدن کاغذ دیواری سه بعدی و جلوگیری از شلوغ شدن فضای دکوراسیون، بهتر است که فقط روی یک دیوار یا حداکثر دو دیوار روبروی هم نصب شود و بقیه دیوارها با کاغذ دیواری ساده دکور شود. از کاغذ دیواری سه بعدی برای دکوراسیون سالن پذیرایی منازل، لابی، اتاق خواب، اتاق کار و دکوراسیون فضاهای تجاری مانند رستوران، هتل، کافی شاپ و فروشگاه استفاده می شود.

 

انواع طرح کاغذ دیواری سه بعدی

در حال حاضر کاغذدیواری سه بعدی(۳بعدی) انواع مختلفی دارد و تنوع طرح و رنگ آن بسیار بالاست. به طور کلی می توان کاغذ دیواری سه بعدی را به دو گروه تقسیم کرد:

۱-      کاغذ دیواری سه بعدی پوستری

۲-      کاغذ دیواری سه بعدی معمولی (با نقش ثابت)

کاغذ دیواری پوستری که به صورت جداگانه در مقاله "کاغذدیواری پوستری" توضیح داده شده است، معمولا به صورت چاپی است. به این صورت که طرح مورد نظر شما بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو (با جنس عالی) چاپ می شود. طرح هایی که برای کاغذ دیواری پوستری قابل چاپ پیشنهاد می کنیم و معمولا استفاده می شود، طرح های سه بعدی است. به خصوص طرح منظره سه بعدی برای کاغذ دیواری پوستری بسیار پرطرفدار است.

 

کاغذ دیواری سه بعدی با نقش ثابت (نقش آن در هر ۶۰ سانتی متر تکرار می شود)، در بعضی آلبوم های کاغذ دیواری آورده شده است. طرح این کاغذ دیواری ها معمولا مدرن، گل، سنگ یا چوب است.

 

قیمت کاغذ دیواری سه بعدی

خوشبختانه قیمت کاغذ دیواری سه بعدی با سایر کاغذ دیواری ها تفاوتی ندارد. دقت داشته باشید که قیمت کاغذ دیواری بر اساس آلبومی که در آن قرار دارد تعیین می شود و قیمت تمام نمونه کاغذهای موجود در یک آلبوم با هم یکی است. چه ساده باشد، چه طرح دار و چه سه بعدی. قیمت کاغذ دیواری برای هر رول بیان می شود در حالیکه قیمت کاغذ دیواری پوستری به صورت متر مربع است. قیمت کاغذ دیواری پوستری بر حسب جنس آن مشخص می شود و طرح آن (سه بعدی باشد یا نباشد) تاثیری در قیمت ندارد. پس لطفا هنگام خرید کاغذ دیواری سه بعدی، توجه داشته باشید که نباید برای سه بعدی بودن آن پول بیشتری پرداخت کنید.

 نصب کاغذدیواری سه بعدی

نصب کاغذ دیواری به طور کلی کاری تخصصی است که خریداران کاغذدیواری نمی توانند به خوبی آنرا انجام دهند. نصب کاغذ دیواری را باید نصاب کاغذ دیواری انجام دهد که ابزار و تجربه کافی برای نصب دارد. بنابراین نگران نصب آن نباشید. تنها نکته ای که در نصب کاغذ دیواری سه بعدی مهم است، توجه به قرار گرفتن طرح ها کنار هم است به گونه ای که به هیچ وجه درز کاغذ دیده نشود و تمام دیوار یک دست به نظر برسد. چراکه عدم هم راستایی تکه های کاغذ دیواری حتی به اندازه چند میلیمتر در طرح سه بعدی مشخص می شود.

 فروش کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذدیواری های سه بعدی در بسیاری از آلبوم های کاغذ دیواری وجود دارد. فروشگاه کاغذ دیواری آرکس نیز انواع متعددی از کاغذ دیواری سه بعدی را در طرح ها و رنگ های مختلف ارائه می کند. برای انتخاب طرح، سعی کنید حتما از مشاوره دکوراسیون کمک بگیرید، چون کاغذدیواری های سه بعدی معمولا طرح های ساده نیستند و باید در انتخاب طرح و ست کردن آن با سایر طرح های کاغذ دیواری دقت کرد.

کاغذ دیواری سه بعدی سالن پذیرایی

تنوع کاغذ دیواری های سالن و لابی بسیار زیاد است. کاغذ دیواری سه بعدی پوستری، مدرن یا کلاسیک با رنگ هماهنگ با مبلمان و پرده برای دکور سالن پذیرایی مناسب است. اگر طراحی دکوراسیون منزل شما به صورت مدرن و نسبتا ساده است، پیشنهاد ما کاغذدیواری های سه بعدی مدرن آرکس است. اگر فضای بزرگ و پرنوری دارید، کاغذ دیواری های پوستری را نیز در نظر بگیرید. مزیت این کاغذ دیواری این است که هر طرحی که خود شما پیشنهاد کنید قابل چاپ و اجرا روی دیوار است.

 کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون(ال سی دی) و کاغذ دیواری بالای شمینه

یکی از دیوارهایی که معمولا میزبان کاغذ دیواری سه بعدی است، دیوار پشت تلویزیون یا دیوار بالای شمینه است.  طرحی که برای دکور این قسمت ها به کار می رود، کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی است که آن هم تنوع طرح و رنگ خود را دارد و باید با فضای کلی دکوراسیون هماهنگ شود. برای انتخاب کاغذ دیواری  پشت تلویزیون یا کاغذ دیواری بالای شمینه، این لینک را مشاهده کنید:

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب آسان است و سلیقه شخصی مهمتر از اصول طراحی داخلی است. اگر دوست دارید اتاق خود را با کاغذدیواری سه بعدی دکور کنید، از طرح های مدرن کاغذ دیواری سه بعدی یا طرح های کاغذ دیواری گل دار سه بعدی  استفاده کنید. 

         

 کاغذ دیواری سه بعدی برای فضاهای تجاری

یکی از کاربردهای اصلی کاغذ دیواری سه بعدی در دکوراسیون فضاهای تجاری است. از کاغذ دیواری سه بعدی پوستری در بوتیک، رستوران، لابی هتل، کافی شاپ، سالن زیبایی و ویترین فروشگاه  استفاده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

دکوراسیون بیمارستان کودکان به شکل فانتزی

یکی از مکان هایی که هیچ کس دوست ندارد پا به آن بگذارد بیمارستان است. محیط بیمارستان بخصوص برای کودکان پر اضطراب است. ولی خوشبختانه می توان با اجرای دکوراسیون داخلی زیبا و فانتزی برای بچه ها در بیمارستان از ناراحتی و استرس کودک کم کرد.

بسیاری از بیمارستان ها در بخش های کودک یا کلینیک کودکان از دکوراسیون داخلی جذاب، زیبا و رنگارنگ استفاده می کنند. به عنوان مثال بیمارستان محک در تهران با بهره گرفتن از یک دکوارسیون داخلی جذاب و منحصر به فرد، محیط بیمارستان را برای کودکان خوشایندتر کرده است.

در بعضی بیمارستان ها حتی دستگاه های MRI کودک را مانند تونل های شهر بازی درست می کنند تا بچه ها از وارد شدن به آن نترسند. همچنین وجود یک اتاق بازی با دکوراسیون جالب برای بچه ها در هر بیمارستانی واجب است. در این مکان ها دیدن آویزهای سقفی رنگارنگ، حیوانات عروسکی بزرگ، نقاشی های روی دیوار و صندلی و مبلمان رنگی بسیار طبیعی است.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : arex

روکش وینیل کاغذ دیواری چیست؟


حتما اسم کاغذ دیواری وینیل را شنیده اید. در مقاله های سایت ما هم درباره کاغذ دیواری قابل شستشو با روکش وینیل مطالبی نوشته شده است. در این مقاله درباره ماده "وینیل" صحبت می کنیم.

وینیل یک ماده شیمیایی از انواع پلیمر است که در دهه ۱۹۲۰ توسط دانشمندان ساخته شد. در واقع آنها به دنبال ساختن ماده ای بودند که سبک و قابل انعطاف باشد، در ساخت مواد مختلف از آن استفاده شود و هزینه ها را کاهش دهد. در حال حاضر وینیل در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و دومین ماده پرمصرف پلاستیکی در دنیا است. بیشترین کاربرد وینیل در صنعت ساختمان است که به عنوان روکش پارکت- لمینت و روکش کاغذ دیواری های قابل شستشو به کار می رود.

روکش وینیل که روی کاغذ دیواری قرار دارد یا به صورت یک لایه بسیار نازک به آن چسبیده است یا به صورت اسپری روی کاغذ دیواری پاشیده شده است. در هر صورت بسیار نازک است و قابل دیده شدن نیست. وینیل روی تمام کاغذ دیواری های با کیفیت قرار دارد. خصوصیاتی مانند واتر پروف بودن، قابل شستشو بودن، داشتن وزن حجمی بالاتر و ضد لک بودن توسط لایه وینیل به کاغذ دیواری اضافه می شود.

کاغذ دیواری روکش وینیل image

 کاغذ دیواری روکش وینیل image

پارتیشن دکوراسیون کاغذ دیواری image



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1395 | نظرات ()